Barangolás a Tolnai dombok ölelésében

A völgységi települések egy része a Keleti Mecsek a Szekszárdi és a Geresdi dombság ölelésében fekszik.

A táj tagoltsága meghittséget sugároz, a domborzati viszonyok túrázás szempontjából kiváló lehetőséget rejtenek. A bájos dimbes-dombos táj a legelésző birkákkal, kecskékkel idilli látványt nyújt a városi nyüzsgésből jövő turistának, a völgységi kis falvakban pedig minőségi szálláshelyek várják az aktív turizmus kedvelőit.

A Dél-Dunántúli Kéktúra útvonalán haladva több útvonalon is bebarangolhatjuk a környéket.

1. Barangolás a Szekszárdi dombok között (Kéktúra útvonalán /25 km)
Útvonal:
Bonyhád (Bartók B. u. Kéktúra útvonala) – Hónigpuszta – Grábóc (Szerb ortodox templom) – Hármas-halom – Ladomány – Bonyhád

2., Cikó – Grábóc túra ( kék és sárga jelzésű túraútvonalon 30 km)
Útvonal: Bonyhád (Perczel M. u.) – Régi 6-os út – Kishidas (Bonyhádi út) – Széplaki magaslat – Csonka keresztnél balra – Cikó (Petőfi S. u. – Wörösmarty M.u.) – Cikói út (rossz minőségű aszfaltos út) – balra rákanyarodva alsóbbrendű autóúton kb.500 m, majd enyhén jobbra egy földúton északkelet irányban – Grábóc (Templom tér) – Szerb ortodox kolostor (Zrinyi u.) – Fő u. – Hónigpuszta Bonyhád (Bartók B. u.)
Érdemes megnézni:
Cikó – Széplakon a román kori templom romja
Kegytemplom (itt található a Perczel kripta)
Ótemplom (a 12 sz.-ban épült, mára csak a szentélyrész maradt fenn)
Tájház német és székely tájszobával (Iskola tér 1., bejelentkezés
szükséges 74/454-656, 20/5593727

• Bátaapáti – Mórágy túra (sárga, majd jelzésű túraútvonalon 20 km)
    Útvonal: Bátaapáti (Táncsics M. u.) – Apponyi kilátóPalatinca – Vasúti felüljáró után kb.100-re enyhén jobbra a földúton – Szálkai tó (kék útjelzés) jobbra tartás – Radnai magaslat (tovább jobbra délkeletre kék jelzés mentén) – alsóbbrendű autóút Kismórágy felé – Kismórágyra beérve közvetlenül a Kismórágy tábla után rögtön jobbra kanyarodni – Lajvér patakon, majd a vasúti síneken átkelni Mórágy irányába – Mórágy (Kossuth L. u. sárga útjelzésen tovább) – Bátaapáti
    Érdemes megnézni:
    Bátaapáti – Tájház (Dózsa Gy.u.21. (bejelentkezés szükséges 30/568-0794) PAV Látogató Központ (bejelentkezés szükséges 75/519-567, latogatas@rhk.hu )
    Tűzkő Birtok borospincéje (www.tuzkobirtok.hu
    Mórágy – Helytörténeti kiállítás a volt hengermalom épületében (Szabadság u.83.) Megtekinthető előzetes bejelentkezés alapján